Блог вчителя географії БОНДАРЕНКО ЛЮДМИЛИ АНАТОЛІЇВНИ Географія - дуже цікава наука. Але вона не терпить випадковості. Або ви розумієтесь у географії, її законах,принципах, закономірностях, або ж - ні. Вирішувати Вам.
Сторінки
- Головна
- ДПА+ЗНО
- ЦІКАВИНКИ
- КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
- ТЕСТИ ПО ОБ'ЄКТАХ СВІТУ
- КАРТИ
- ГРАЮЧИ - ВЧУСЬ
- 3D
- ВІДЕО
- ВРАЖАЄ!
- ONLINE РЕСУРСИ
- ПАЗЛИ
- РЕБУСИ
- ПІДРУЧНИКИ
- МЕТОДИЧНІ РОЗРОБКИ
- НАГОРОДИ
- EdEra
- ГЕОГРАФІЧНІ РЕКОРДИ
- НАОЧНІСТЬ
- ПРЕЗЕНТАЦІЇ
- ДОВІДНИК
- ЦИФРОВІ РЕСУРСИ
- ВІДЕО ДО УРОКІВ
- PADLET
- ONLINE TEST PAD
- ТАКИЙ ЦІКАВИЙ СВІТ
- ВІДЕО ВІД НУШ
- ЗНО. Відео
- КОМП'ЮТЕРНІ СИМУЛЯЦІЇ
- МЕГАПОЛІСИ СВІТУ
- Ігри
- ВІЗУАЛІЗАЦІЇ
- Студія
середа, 21 вересня 2022 р.
пʼятниця, 24 червня 2022 р.
Плани характеристик географічних обєктів
2) Напрям гірської системи.
3) Протяжність довготи або широти в градусах та в кілометрах.
4) Переважаючі висоти.
5) Найбільша абсолютна висота (назва вершини, її координати, у якій частині гір знаходиться).
6) Витоки яких річок розташовані в горах.
7) Наявніть озер, льодовиків.
1) Географічне положення (на якому материку, у якій його частині розташована). Положення відносно інших географічних об'єктів (гір, річок, морів, океанів).
2) Найбільша протяжність з півночі на південь та із заходу на схід у градусах і кілометрах.
3) Абсолютна висота.
4) Які річки перетинають рівнину?
5) Визначіть за річками у яку сторону нахилена рівнина.
6) Які озера на ній знаходяться?
7) Чи є на рівнині болота, піски?
2) Витік (де розташований, його абсолютна висота).
3) Характер течії.
4) Притоки (праві, ліві).
5) Річкова система і басейн.
6) Гирло.
7) Господарська оцінка і використання.
8) Екологічні проблеми.
2) З яких мінералів складаються.
3) Колір.
4) Твердість.
5) Блиск.
6) Походження.
7) Місце видобування.
3) Форма та розміри.
4) Глибина.
5) Походження озерної улоговини.
6) Характер берегів (гористі, рівнинні).
7) Які річки впадають в озеро, які витікають з нього?
8) Солоність озера.
9) Господарське використання.
10) Екологічні проблеми.
а) сонячна радіація
б) циркуляція атмосфери
в) підстилаюча поверхня
2) Елементи клімату:
а) температура повітря
б) атмосферні опади
в) зволоженість
г) вітровий режим.
3) Сезонні особливості клімату.
4) Несприятливі (стихійні) погодно-кліматичні явища.
5) Кліматичні ресурси.
6) Кліматичне й агрокліматичне районування.
7) Зміни клімату.
2) Місце знаходження.
3) Рельєф.
4) Характеристика берегів.
5) Берегова рослинність.
6) Характер течії.
7) Рослинний і тваринний світ.
8) Господарське використання.
2) У якій його частині?
3) У якому напрямку простягнулася?
4) На скільки кілометрів?
5) Яка її найбільша глибина?
2) Розміри та обриси. Острови, затоки, протоки.
3) Найбільша та середні глибини.
4) Рельєф дна.
5) Температура та солоність вод.
6) Рух води (течії, припливи, відпливи).
7) Органічний світ. Природні ресурси. Господарське використання.
2) Положення материка відносно:
а) екватора
б) початкового меридіана
в) інших материків
г) океанів
3) Карйні точки материка.
4) Характеристика берегової лінії материка.
5) Розташування материка відносно теплових поясів.
6) Якими течіями омивається материк.
2) Дослідження та освоєння.
3) Основні форми рельєфу. Їх розміщення, зв'язок із будовою земної кори. Корисні копалини, їх розміщення.
4) Клімат. Загальна характеристика. Кліматичні пояси і типи клімату.
5) Внутрішні води.
6) Природні зони.
7) Природні країни.
8) Населення.
9) Господарство країн, його головні напрямки. Промисловість, сільське господарство.
10) Транспорт та міжнародні зв'язки.
11) Окремі країни.
2) Кліматичні пояси.
3) Загальні риси клімату (розподіл опадів, температури січня, липня, пануючі вітри).
2) Найбільша абсолютна висота.
3) Основні тектонічні структури і форми рельєфу, які їм вілповідають.
2) Особливості розташування зон. Як проводять їхні кордони (щодо паралелей, ізотерм, кордонів кліматичних поясів).
3) Для кожної зони:
а) які типи рослинного покриву розповсюджені;
б) якими кліматичними особливостями - температура, опади, їх розподіл протягом року 0 пояснюється переважання саме такого рослинного покриву, характерні рослини;
в) які типи грунтів відповідають даному типу рослинності, які особливості клімату сприяють утворенню такого типу грунтів;
г) особливості органічного світу материка, пов'язані з історією його розвитку та географічним положенням (близькість або ізольованість) стосовно інших материків;
д) особливості тваринного світу;
е) господарська діяльність населення;
є) природоохоронні об'єкти.
2) Рівномірність розподілу поверхневих вод на території материка.
3) До басейнів яких океанів належать річки материка.
4) Коротка характеристика річок кожного басейну:
а) найбільша річка;
б) режим живлення;
в) характер течії.
5) Найбільші озера материка.
6) Походження озерних улоговин.
7) Наявність на материку областей сучасного зледеніння.
8) Загальна характеристика підземних вод.
2) Найбільші міста.
3) Народи, які проживають на материку.
4) Расовий склад населення.
5) Основні мови.
6) Переважаючі релігії.
7) Політична карта:
а) особливості;
б) найбільші за площею держави;
в) найбільш розвинуті в господарському відношенні країни.
2) Рельєф. Основні форми рельєфу, їх розташування, зв'язок із будовою земної кори.
3) Клімат. Середні температури січня, липня. Середньорічна кількість опадів. Розподіл опадів за сезонами.
4) Внутрішні води. Характер течії та режим річок. Озера.
5) Грунти.
6) Рослинність.
7) Тваринний світ.
8) Діяльність людини.
2) Час утворення.
3) Чисельність населення.
4) Промислові підприємства.
5) Учбові, наукові, культурні заклади.
6) Пам'ятники історії, культури, мистецтва.
7) Місцеві періодичні видання.
2) Галузева структура.
3) Наявність умов для розвитку галузі.
4) Основні види продукції.
5) Найбільші центри галузі.
6) Проблеми та завдання галузі.
2) Показники природного руху ( народжуваність, смертність, природний приріст).
3) Вікова та статева структура.
4) Расовий, релігійний, етнічний склад.
5) Розміщення населення:
а) міське і сільське населення;
б) густота населення і її відмінності;
в) міграції (внутрішні і зовнішні).
6) Рівень освіти, професійний склад, зайнятість населення.
7) Трудові ресурси.
8) Основні демографічні проблеми та демографічна політика.
2) Промисловість:
а) загальна характеристика галузевої структури;
б) чинники розміщення;
в) географія галузей;
г) основні показники виробництва;
д) проблеми й перспективи розвитку.
3) Сільське господарство:
а) роль галузі в господарстві;
б) природні умови для розвитку сільського господарства;
в) загальна характеристика рослинництва;
г) загальна характеристика тваринництва;
д) зони сільськогосподарської спеціалізації.
4) Транспорт.
5) Невиробнича (соціальна) сфера.
6) Географія зовнішніх економічних зв'язків.
неділя, 22 травня 2022 р.
Онлайн-сервіси на допомогу вчителю
Сервіси для онлайн-демонстрації та симуляції
Mozabook | Україномовні 3D-симуляції та інтерактивні відео, цифрові підручники і вбудовані додатки, призначені для розвитку навичок проведення дослідів та ілюстрування. |
PhET | Бібліотека інтерактивних симуляцій (хімія, біологія, фізика, математика, географія). Для перегляду симуляції достатньо дати покликання. |
Sketchfab | Збірка 3D-моделей, які можна переглядати на самому сайті, а також отримати код для вбудування на свій сайт. Створено за принципом YouTube. |
PlantSnap | Мобільний застосунок, призначений для ідентифікації рослин, квітів, дерев, кактусів та грибів. |
Сервіси для створення ментальних карт та карт знань
CartoDB | Інструмент для створення динамічних карт. З його допомогою можна нанести на карту будь-які дані, представивши у будь-якому стилі. |
Mindmeister | Онлайн-інструмент, який дозволяє візуально оформлювати ментальні карти та ділитися ними. |
Електронні інтерактивні дошки
Lino | Зручний сервіс для створення заміток, плакатів, записок, електронних дошок. |
Scrumblr | Екран виглядає, як сучасна дошка, що розділена маркером на стовпці за тематикою. За бажання можна розміщувати наліпка зі своїм вмістом. Сервіс допоможе зібрати враження від завдання, уроку, курсу на етапі рефлексії |
Twiddla | Ресурс для створення різноманітних електронних дошок і не тільки. Тут можна додати фото, відео, оформити на свій смак за кольорами тощо. |
Padlet | Віртуальна цифрова стіна, на якій можна розміщувати документи, покликання, відеоролики, зображення тощо. Можлива спільна робота на стіні кількох учасників. Стіну Padlet можна використовувати для розміщення матеріалів, які здобувачі освіти повинні опрацювати дистанційно. Безплатна версія дозволяє створити 5 стін |
Miro | Онлайн-дошка «Miro»— сервіс, який дозволяє взаємодіяти зі здобувачами освіти. Є функції: додавання зображень, відео, документів на дошку; можливості зробити замітку, намалювати фігуру, підкреслити потрібний матеріал, виділити суть; зберегти матеріал. Безкоштовний для 3 дошок. |
Сервіси для створення тестів та інтерактивних вправ
Learningapps.org | Сервіс призначений для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити та закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу. Сервіс працює декількома мовами, зараз українську мову додано до переліку мов інтерфейсу сервісу. |
Kahoot | Навчальна платформа для проведення вікторин, створення тестів і освітніх ігор. Має ефектне геміфіковане середовище. |
Classtime | Платформа для створення інтерактивних навчальних вправ, яка дозволяє вести аналітику навчального процесу і реалізовувати стратегії індивідуального підходу. |
Online test pad | Безкоштовний багатофункціональний конструктор кросвордів, логічних ігор, навчальних та психологічних тестів, опитувань. Містить рекламу на готових тестах, тому потрібно вмикати блокувальник реклами в браузері. |
Triventy.com | Безкоштовний конструктор ігор та вікторин. Педагог може створити тест або вікторину на своєму комп’ютері, а здобувачі освіти можуть відповідати на запитання зі своїх мобільних пристроїв або ноутбуків. |
Proprofs | Можна запропонувати на вибір один або кілька варіантів, попросити заповнити пропущене слово або написати розгорнуту відповідь. Сервіс дозволяє вставляти в завдання текстові документи та презентації, файли PDF, а також зображення, аудіо- та відеофайли. Завершивши роботу над тестом, можна залишити його в загальному доступі на сайті Proprofs або вбудувати на свою сторінку. |
Easy test maker | Можливість створювати завдання, в яких потрібно вибирати правильні та помилкові твердження. Тексти можна відформатувати для зручності читання на планшеті або завантажити у форматах .pdf або .doc, щоб провести тестування у більш традиційному форматі. Сервіс вміє перемішувати питання і варіанти відповідей, щоб учням було складніше списувати. Безкоштовна версія Easy Test Maker дозволяє створити 25 тестів без можливості експорту у «паперові» формати. |
субота, 1 січня 2022 р.
Цікаві досліди
1. Металл, который плавится в ваших руках
Существование жидких металлов, таких как ртуть, и способность металлов принимать жидкое состояние при определенной температуре общеизвестны. Но твёрдый металл, тающий в руках как мороженое — это необычное явление. Этот металл называется галлием. Он плавится при комнатной температуре и для практического использования непригоден. Если поместить предмет из галлия в стакан с горячей жидкостью, он растворится прямо на ваших глазах. Кроме того, галлий способен сделать алюминий очень хрупким — достаточно просто поместить каплю галлия на алюминиевую поверхность.
2. Газ, способный удерживать твёрдые предметы
Этот газ тяжелее воздуха, и если наполнить им закрытый контейнер, он осядет на дно. Так же, как вода, гексафторид серы способен выдержать менее плотные объекты, например, кораблик из фольги. Бесцветный газ удержит предмет на своей поверхности, и создастся впечатление, что кораблик парит. Гексафторид серы можно вычерпать из контейнера обычным стаканом — тогда кораблик плавно опустится на дно.
Кроме того, за счет своей тяжести газ снижает частоту любого звука, проходящего сквозь него, и если вдохнуть немного гексафторида серы, ваш голос будет звучать как зловещий баритон Доктора Зло.
3. Гидрофобные покрытия
Зелёная плитка на фото — вовсе не желе, а подкрашенная вода. Она находится на плоской пластине, по краям обработанной гидрофобным покрытием. Покрытие отталкивает воду, и капли принимают выпуклую форму. В середине белой поверхности есть идеальный необработанный квадрат, и вода скапливается там. Капля, помещенная на обработанную область, немедленно потечет к необработанной части и сольётся с остальной водой. Если вы макнёте обработанный гидрофобным покрытием палец в стакан с водой, он останется полностью сухим, а вокруг него образуется «пузырь» — вода будет отчаянно пытаться убежать от вас. На основе таких веществ планируется создание водоотталкивающей одежды и стёкол для автомобилей.
4. Спонтанно взрывающийся порошок
Нитрид трииода выглядит как комок грязи, но внешность обманчива: этот материал настолько нестабилен, что легкого касания пера достаточно, чтобы произошел взрыв. Используется материал исключительно для экспериментов — его опасно даже перемещать с места на место. Когда материал взрывается, появляется красивый фиолетовый дым. Аналогичным веществом является фульминат серебра — он также не применяется нигде и годится разве что для изготовления бомбочек.
5. Горячий лёд
Горячий лёд, известный также как ацетат натрия, представляет собой жидкость, затвердевающую при малейшем воздействии. От простого прикосновения он из жидкого состояния мгновенно трансформируется в твёрдый как лёд кристалл. На всей поверхности образуются узоры, как на окнах в мороз, процесс продолжается несколько секунд — пока всё вещество не «замёрзнет». При нажатии образуется центр кристаллизации, от которого молекулам по цепочке передается информация о новом состоянии. Конечно, в итоге образуется вовсе не лёд — как следует из названия, вещество на ощупь довольно тёплое, охлаждается очень медленно и используется для изготовления химических грелок.
6. Металл, обладающий памятью
Нитинол, сплав никеля и титана, имеет впечатляющую способность «запоминать» свою первоначальную форму и возвращаться к ней после деформации. Всё, что для этого требуется — немного тепла. Например, можно капнуть на сплав тёплой водой, и он примет первоначальную форму независимо от того, насколько сильно был до этого искажён. В настоящее время разрабатываются способы его практического применения. Например, было бы разумно делать из такого материала очки — если они случайно погнутся, нужно просто подставить их под струю теплой воды. Конечно, неизвестно будут ли когда-нибудь делать из нитинола автомобили или ещё что-то серьёзное, но свойства сплава впечатляют.