Урок 17
Тема:
природоохоронні об’єкти краю. Проблеми раціонального використання і охорони
природних умов і ресурсів.
Мета: розглянути природно-заповідний фонд
Дніпропетровської області, виховувати вміння працювати самостійно та в групах,
вміти слухати інших та доводити свою думку. Виховувати гордість та повагу до
свого народу. Звичаїв та традицій.
Тип уроку:
вивчення нового матеріалу
Обладнання:
підручник, презентації «Природоохоронні
об’єкти Дніпропетровщини»
Опорні та базові
поняття: природно-заповідний фонд, національна екологічна мережа
Географічна
номенклатура: пам’ятники
культури та мистецтва, заповідники. Заказники, екологічні парки,краєзнавчі та
історичні музеї
Зміст уроку:
І.Організаційний момент: перевірка присутності учнів, їх
підготовка до уроку,організація уваги учнів, психологічний настрій на роботу.
ІІ.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Прийом
«Проблемне питання»
Чи варто охороняти природу, створюючи парки та
заповідники? Обгрунтуйте відповідь
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
учнів
Розповідь
вчителя.
Техногенне
навантаження на одиницю площі території та душу населення Дніпропетровщини в
десятки разів перевищує ці показники у інших регіонах України (крім Донецької
області). Величина техногенного тиску досягла критичних розмірів за оцінками
експертів на територіях крупних промислових зон. В результаті такої активної
антропогенної діяльності людини на теренах нашого краю практично повністю
знищений природний ландшафт степу і створений штучний аграрно-промисловий.
Однак територія Дніпропетровщини, що розташована у степовому Придніпров’ї,
зберегла окремі унікальні мальовничі куточки дикої природи.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Прийом «Творча
лабораторія»
Використовуючи
різні джерела знань, заповнити таблицю
Природоохоронні категорії (типи) об’єктів ПЗФ
|
Кількість, од
|
Площа, га
|
|
1
|
3766 .2
|
Загальнодержавного значення
§ Ландшафтні
§ Лісові
§ Ботанічні
§ Орнітологічні
Місцевого значення
§ Ландшафтні
§ Лісові
§ Ботанічні
§ Загально
зоологічні
§ Орнітологічні
§ Ентомологічні
§ Іхтіологічні
§ Гідрологічні
|
56
22
13
5
2
2
34
7
3
13
1
3
4
2
1
|
29942.5
23660.5
1962.5
2956.0
332.0
743.0
6282.0
726.3
1021.0
879.0
287.0
462.6
462.1
2422.0
22.0
|
Загальнодержавного значення
Місцевого значення
|
51
3
1
1
1
48
1
33
12
2
|
431.93
148.0
30.0
56.0
62.0
283.93
3.7
232.23
44.5
3.5
|
Загальнодержавного значення
Місцевого значення
|
3
2
1
|
135.0
108.0
27.0
|
Загальнодержавного значення
Місцевого значення
|
8
1
7
|
462.5
45.0
417.5
|
|
3
|
466.6
|
Всього:
|
122
|
35204.53
|
Процент заповідності території області
|
1.10%
|
|
Прийом «Шпаргалка»
В області зарезервовано для наступного заповідання
158 ділянок природних територій
3 групи
об’єктів:
1.
Існуючі території та об’єкти ПЗФ області
2.
Зарезервовані для подальшого заповідання
території
3.
Землі. що не мають природоохоронного
статусу, але є цінними і перспективними для подальшого заповідання
V. Закріплення вивченого матеріалу
Прийом
«Проблемне питання »
Чи
врятує заповідання земель від руйнівної
антропогенної діяльності ? Поясніть відповідь
Прийом «Картографічна лабораторія»
Користуючись
таблицею ПЗФ виразити круговою
діаграмою співвідношення категорій
об’єктів ПЗФ Дніпропетровської області за кількістю та площею територі.
VI.Підсумок
уроку.
ü Територія
нашого чудового краю, незважаючи на шалений тиск людини на навколишнє
середовище, все ще зберігає майже незмінені екосистеми, які вже охороняються
різними за категоріями природоохоронними об’єктами, а також ті, що потребують негайного заповідання.
VII.
Домашнє завдання
ü Опрацювати
текст підручника та конспект
Немає коментарів:
Дописати коментар