понеділок, 24 серпня 2015 р.

Кабінет географії. Нормативно-правова база


ПЕРЕЛІК
НЕОБХІДНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ У КАБІНЕТІ ГЕОГРАФІЇ

І. Загальна нормативно-правова база
1.Закон України Про освіту
2.Закон України Про загальну середню освіту
3.Державний стандарт базової і повної середньої освіти
4.Проект ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної середньої освіти-2011
5.Національна доктрина розвитку освіти
6.Конвенція про права дитини
7.Типові правила внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних заходів України
8.Загальні правила поведінки учнів під час навчально-виховного процесу у ЗНЗ України
9.Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу
ІІ. Документація кабінету
1.Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів
2.АКТ введення в експлуатацію кабінету географії
3.Протоколи та акти вимірювань електробезпеки та перевірки заземлення кабінету географії
4.АКТ-дозвіл на проведення занять у кабінеті географії у поточному році
5.Базовий перелік засобів навчання та обладнання кабінету географії
6.Про затвердження Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей
7.Про затвердження Змін до Інструкції з інвентаризації основних засобів
8.Інвентарна книга кабінету географії
9.Матеріальна книга кабінету географії
10.Про інноваційну діяльність
11.Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
12.Книга обліку стану навчально-методичного забезпечення кабінету географії
13.Паспорт забезпеченості кабінету географії
14.Паспорт кабінету географії
15.Графік роботи кабінету географії
16.План роботи кабінету географії на поточний рік-Зразок
17.Перспективний план кабінету географії на 3-5 років-Зразок
18.Положення про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу
19.Список учнів які знаходяться на диспансерному обліку, підготовлений медичним робітником школи
20.Копія наказу по школі про призначення завідуючого кабінетом географії.
ІІІ. Санітарно-гігієнічні вимоги
1.Державні санітарні правила і норми влаштування кабінетів - ДСанПіН 5.5.2.008-01
2.Вимоги до обладнання кабінету географії - рекомендації
3.Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів - ДНАОП 0.00-1.21-98
4.Правила користування електричною енергією
ІV. Техніка безпеки та охорона праці
1.Типового положення про службу охорони праці - НПАОП 0.00-4.35-04
2.Типове положення про навчання з питань охорони праці - НПАОП 0.00-4.12-05
3.Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах
4.Положення про порядок розслідування нещасних випадків у кабінеті географії
5.Акт про нещасний випадок з учнем у кабінеті географії
6.Журнал реєстрації нещасних випадків у кабінеті географії
7.Правила пожежної безпеки для закладів у кабінеті географії
8.Типове положення про спеціальне навчання з питань пожежної безпеки
9.Положення про розробку інструкцій з охорони праці - ДНАОП 0.00-4.15-98
10.Посадова інструкція учителя
11.Посадова інструкція завідуючого кабінетом географії
12.Посадова інструкція лаборанта
13.Посадова інструкція-керівник гуртка
14.Інструкція з охорони праці на робочому місці для вчителя
15.Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу у кабінетах (лабораторіях) загальноосвітніх навчальних закладів
16.Інструкція з охорони праці під час проведення навчальних занять у кабінеті географії
17.Орієнтовний перелік питань вступного інструктажу з ОБЖ для учнів
18.Журнал реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці у кабінеті географії
19.Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці у кабінеті географії
20.Інструкція з пожежної безпеки в кабінеті географії
21.Журнал реєстрації протипожежного інструктажу у кабінеті географії
22.Інструкція користування вогнегасником
23.Інструкція з електробезпеки у кабінеті географії
24.Інструкції з ПМД при ураженні електрострумом у кабінеті географії
25.Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів
26.Інструкція з охорони праці при проведенні екскурсії з географії
27.Інструкція надання першої медичної допомоги при одержанні травм у кабінеті географії
28.Вміст аптечки першої допомоги у кабінеті географії
29.Граничні норми піднімання і переміщення важких речей неповнолітніми
30.Положення про адміністративно-громадський контроль з охорони праці у навчальному закладі
31.Журнал обліку проведення адміністративно-громадського контролю у кабінеті географії
32.Порядок дій при виникненні пожежі у кабінеті географії
33.Схема Евакуації з кабінету географії
34.План евакуації у випадку аварійних ситуацій у кабінеті географії
35.Норми первинних засобів пожежогасіння у кабінеті
36.Посвідчення про перевірку знань з Охорони праці
37.Стенд з охорони праці з розміщенням основних документів у кабінеті географії
V. Навчально-методичне забезпечення кабінету
1.Методичні рекомендації щодо вивчення географії на 2011/2012 н.р.
2.Перелік посібників з географії, економіки, на 2011/2012 н.р.
3.Про затвердження Порядку надання навчальній літературі грифу МОН
4.Програми з географії
5.Календарне планування з географії 6-11 класи
6.Поурочні плани-конспекти з географії (окремі зразки)
7.Підручники з географії 
8.Посібники з географії
9.Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень
10.Критерії оцінювання навчальних досягнень з географії
11.Про обсяг і характер домашніх завдань учнів
12.Про подолання проявів бюрократизму в освіті
13.Інструкція з ведення класного журналу
14.Науково-методичні і науково-популярні журнали з географії
15.Матеріали педагогічного досвіду з географії
16.Розробки уроків та позаурочних заходів з географії
17.Інструкції до практичних та лабораторних робіт з географії
18.Тематична картотека засобів навчання і навчального обладнання з географії
19.Матеріали до атестації
20.Стенди постійної і змінної експозиції, таблиці

Стенди
Постійної експозиції
•Державна символіка
•Портрети видатних вчених галузі
•Правила поведінки учнів у кабінеті
•Розклад роботи кабінету
•Правила безпеки життєдіяльності
•Правила протипожежної безпеки
•Основні етапи розвитку галузі з обов’язковим виділенням здобутків української науки
•Довідкові матеріали (у вигляді плакатів, таблиць)
Змінної експозиції
•Матеріали до тем, що вивчаються
•Матеріали про вчених
•Матеріали про новітні розробки у галузі
•Результати експериментальної і дослідницької роботи учнів
•Кращі роботи учнів
•(матеріали експозицій змінюються під час переходу до вивчення нової теми)
21.Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів (Лист Міністерства освіти і науки України від 29.10.07 № 1/9-651)
22.НАКАЗ-17.05.2005 N 297-Про подолання проявів бюрократизму в освіті
23.MON_496_08-Інструкція з ведення класного журналу
24.Щодо організації навчально-виховного процесу у 20112012 навчальному році
VI. Оплата праці
1.Інструкція про порядок нарахування заробітної плати
2.Оплата заміни
3.Інструкція про розподіл учнів на групи для занять
VII. Позаштатні ситуації
Порядок надання першої допомоги у кабінеті географії
VІІІ. Контроль
Атестаційний лист навчального кабінету  географії

_____________________


Посилання на джерело: http://schoolsribnoe.at.ua/load/kabineti/6  

Руаль Амундсен - великий мандрівник та видатна людина.


понеділок, 27 квітня 2015 р.

ДПА 2015 р варіант 1

Державна підсумкова атестація з географії. В-1
І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1. Оберіть масштаб, який відповідає дрібномасштабній географічній карті:                                                                                  


            А 1 : 2 000 000                                                                        
            Б 1 : 250 000                                                                               
            В 1 : 300 000                                                                          
            Г  1 : 50 000                                                                         


 2. Укажіть, яка протяжність території України між її західною  і східною крайніми точками:                                                            
           А 893 км                             В 8900 км                                         
            Б 1316 км                           Г  1230 км     
3. Оберіть правильне твердження щодо особливостей економіко-географічного положення України:
                       А Держава межує з країнами ЄС на заході
                       Б Територія держави не омивається морями Світового океану
                       В Територія країни не компактна
                       Г Протяжність території з півночі на південь становить 1316 км
4. Визначте в якому часовому поясі розташована більша частина території України:


                    А у першому
                    Б у другому
                    В у третьому
                    Г у четвертому


5. Вкажіть рису, яка не стосується політико-географічного положення:
                   А Через територію України проходять магістральні трубопроводи
                   Б Україна на півночі межує з Білорусією
                   В Західні сусіди України – Польща, Угорщина, є членами НАТО
                   Г Україна – держава в центрі Європи
6. Зазначте, хто з дослідників написав книжку «Опис України»
                


                  А Клавдій Птолемей
                  Б Страбон
                  В Гійом де Боплан
                  Г Пліній Старший


7. Вкажіть назву географічного центру України:
                


                  А м.Чоп
                  Б смт. Добровеличківка
                 В с.Ділове
                 Г с.Соломонове



8. Укажіть назву міжнародної організації, однією з засновниць якої була Україна:


                  А НАТО
                  Б ЄС
                 В ООН
                 Г СОТ


9. Укажіть, хто відкрив у 1721 році у Донбасі родовище кам’яного вугілля:


                  А Володимир Вернадський
                  Б Григорі Капустін
                  В Павло Чубинський
                  Г Степан Рудницький


10.Визначте, яка історико-географічна область розташована в краній північно-східній частині України:


                  А Буковина
                  Б Таврія
                 В Буджак
                 Г Слобожанщина


11.Визначте похил річки Сула, якщо її витік розташований на висоті 155 м над рівнем моря, гирло – на висоті 80 м, а довжина становить 363 км:


                  А 58 см/км
                  Б 44 см/км
                 В 21 см/км
                 Г 64 см/км


12.Укажіть водосховище. Яке розташоване на річці Південний Буг:


                  А Ладижинське
                  Б Червонооскільське
                 В Дніпродзержинське
                 Г Печенізьке


13.Зазначте. який чинник сприяє розвитку «парникового ефекту»:
                 А  Збільшення кількості вуглекислого газу в атмосфері
                 Б  Зменшення товщини озонового шару в стратосфері
                 В  Збільшення кількості азоту в атмосфері
                 Г  Зменшення кількості кисню в атмосфері
14.Зазнчте. яка область в Україні має найпотужнішу цукрову промисловість:


                  А  Київська
                  Б  Вінницька
                 В  Чернігівська
                 Г  Кіровоградська


15.Назвіть тип грунтів, що утворилися на лесових породах лісостепової і степової природних зон:


                  А чорноземи
                  Б  каштанові
                 В  лучні
                 Г  коричневі





16.Укажіть максимальну глибину Чорного моря:


                А  1256 м
                 Б 2200 м 
                 В  2245 м
                 Г  1271 м


17.Виберіть з переліку обєктів природно-заповідного фонду біосферний заповідник:


                  А  Поліський
                  Б  Кримський
                 В  Чорноморський
                 Г  Український степовий


18.Виберіть правильне твердження терміна «спеціалізація»:
                 А  зосередження основної діяльності підприємства на виробництві вузького кола продукції, товарів і послуг
                 Б  обєднання технологічно пов’язаних між собою підприємств. Продукція одного з яких є сировиною для іншого
                 В  встановлення виробничих зв’язків між підприємствами, кожне з яких спеціалізується на виробництві окремих частин одного виробу
                 Г  група подібних за технологією виробництва і призначенням їхньої продукції підприємств, не пов’язаних між собою територіальним чинником
19. Укажіть басейн корисних копалин, видобування яких має високу собівартість, пов’язану з глибоким і похилим заляганням шарів невеликої потужності:


                  А  Донецький
                  Б  Львівсько-Волинський
                 В  Дніпровський
                 Г  Криворізький


20. Укажіть. Якою цифрою на картосхемі позначено область, з найменшою часткою сільських мешканців (у %) :


                  А   1
                  Б  2
                 В   3
                 Г   4

ІІ. Завдання на визначення відповідності
У завданнях 21-25до кожного із завдань, позначених цифрою, доберіть правильну відповідь, позначену буквою. Відповідність цифр і букв перенесіть у бланк відповідей.
21. Визначте відповідність між крайніми точками України та їх координатами:


1 с.Гремяч, Чернігівська область
2 мис Сарич. АР Крим
3 с.Соломонове (околиці м.Чоп) Закарпатська область
4 с.Червона Зірка, Луганська область


      А 49° 15¢ пн.ш і 40° 13¢ сх.д
      Б  48° 05¢ пн.ш і 22° 08¢ сх.д
      В 44° 23¢ пн.ш і 33° 44¢ сх.д
      Г 52° 22¢ пн.ш і 33° 11¢ сх.д
      Д 48° 23¢ пн.ш і 31° 11¢ сх.д
22.Визначте відповідність між тектонічними структурами та корисними копалинами, що з ними пов’язані:


             1 Український щит
             2 Дніпровсько-Донецька западина
3  Закарпатська западина
4  Галицько-Волинська западина


      А природний газ 
      Б   калійна сіль
      В  золото
      Г  камяне вугілля
      Д буре вугілля
23.Визначте відповідність між датами і подіями, пов’язаними з історією формування державної території сучасної України:
            1 1939 р                                                          3 1945 р
            2 1940 р                                                          4 1954 р
      А Кримська область увійшла до складу Української РСР  
      Б   до складу Української РСР увійшли Північна Буковина і Південна Бесарабія
      В  Україна увійшла до складу СРСР
      Г  до складу Української РСР увійшла Закарпатська область
      Д  Західна Україна увійшла до складу Української РСР


24. Знайдіть відповідність між цифрами на карті та назвами економічних районів:
           А Карпатський
           Б Столичний                
           В Придніпровський
           Г Північно-Східний
           Д Центральний

25.Визначте відповідність між областями України та середньорічною кількістю опадів на їхній території:
       1 Закарпатська                                                      А 601-700 мм
       2 Рівненська                                                          Б 301-400 мм
       3 Черкаська                                                           В 501-600 мм
       4 Запорізька                                                           Г 701-800 мм
                                                                                       Д 401-500 мм
ІІІ. Завдання на визначення правильної послідовності.
Завдання 26-28 містять по сім варіантів відповідей, з яких лише три правильні. Потрібно вибрати лише три правильні, на вашу думку, відповіді й позначити їх у бланку відповідей.
26. Оберіть адміністративні регіони України, які найбільше забезпечені водними ресурсами:
        1 АР Крим                                                           5 Луганська область
        2 Харківська область                                         6 Волинська область
        3 Чернігівська область                                      7 Донецька область
        4 Закарпатська область

27. Виберіть правильні твердження щодо мінерально-сировинних ресурсів України:
        1   Найбільший камяновугільни басейн в Україні – Львівсько-Волинський                                                          
        2   на Карпатський нафтогазовий регіон припадає 80% видобутку нафти і газу в Україні                                        
        3   найбільший буровугільний басейн України - Дніпровський                                      
        4  у Бовтиському родовищі зосереджені величезні запаси горючих сланців
        5  у Нікопольському басейні видобувають залізні руди
        6  ртутні руди (кіновар) зосереджені у Микитівському родовищі
        7  кухонну сіль видобувають у Стебниківському родовищі
28. Укажіть показники, які характеризують механічний рух населення:


        1 народжуваність
        2 еміграція
        3 сальдо міграції
        4 густота населення
       5 смертність
       6 природний приріст
       7 імміграція


IV. Завдання відкритого типу.
Завдання 29-31 передбачають розгорнуту відповідь на поставлені запитання з відповідним записом у бланку відповідей.
29. Складіть таблицю «Класифікація географічних карт» за такими ознаками: масштаб, призначення, зміст, охоплення території.
30. Поясніть закономірності розподілу населення на території України.
31¬ Які, на вашу думку, галузі сільського господарства слід розвивати в Україні високими темпами для задоволення потреб населення і поліпшення структури харчування?
V. Завдання на контурній карті
Завдання 32 має картографічний характер і передбачає нанесення на контурну карту інформації відповідно до завдання та розвитку легенди карти (записи на карті й легенда подаються тим самим кольором ручки. Яким виконується все тестове завдання).
32. Позначте на контурній карті України найпотужніші електростанції (3 ТЕС, 3 ГЕС та     4 АЕС).