пʼятниця, 30 жовтня 2015 р.

Моніторинг якості освіти у ЗНЗ

Якщо не міряти результати,
то не можна відрізнити успіху від поразки.
Девід Осборн.

В умовах нинішньої геополітичної конкуренції виграє той, хто у внутрішній політиці буде дотримуватися вищого пріоритету розвитку науки, хто в центр державної стратегії ставить освіту та її якість. В широкому розумінні якість освіти є основою якості життя як окремої людини, так і всього суспільства.
Вимірювання якості освіти активізувалося на зламі 20 століття, коли виникло питання:  «Якою має бути освіта в 21 сторіччі?».у відповід на нього ЮНЕСКО створила в 1993 році Міжнародну комісію освіти для 21 століття. Результатом кількарічної роботи комісії став звіт «Освіта : прихований скарб» 1996 року. В ньому освіті у 21 столітті відводилась вирішальна роль як відповідь на виклики світу, який швидко змінюється – глобалізацію цивілізаційні зміни і загрози, трансормацію суспільства. Були сформовані фундаментальні цілі освіти 21 сторіччя.
·                   Вчитися, щоб знати
·                   Вчитися, щоб творити
·                   Вчитися жити разом
·                   Вчитися, щоб бути

Школі відводиться одна з основниз ролей, бо вона повинна  навчити вчитися.
Риси школи, які свідчать про якість її роботи:
1.                Залучення усіх до реалізації ясних і повсюдно прийнятих норм і цілей.
2.                Спільне планування, колегіальна праця у впровадженні змін, їх оцінка.
3.                Позитивне лідерство
4.                Стабільність кадрів
5.                Стратегія постійного вдосконалення кадрів
6.                Навчальний план і програми, які забзпечують всім учням здобуття необхідних знань і вмінь.
7.                Високий рівень залучення і допомоги батьків.
8.                Прагнення до творення шкільних традицій і цінностей.
9.                Максимальне використання час навчання.
10.           Активна і конкретна підтримка владних структур.


Чотири кроки на шляху вимірювання якості
·                   Початок, або крок перший – встановлення показників якості роботи школи.
·                   Другий крок – це добір або приготування знарядь вимірювання якосі.
·                   Третій крок – спосіб збирання даних і аналіз результатів.
·                   Четвертий крок – творення планів розвитку школи.
Вивчаючи документи, які продукують ці інституції, можна окреслити перелік проблем, з яких виникають постуати змін в освіті. Названо десять проблем, що окреслюють основні тнденції  у формуванні освітньої політики у розвинених  країнах
1.                Довготермінове плануування розвитку освіти
2.                Школа повинна готувати до самонавчання
3.                Розвиток громадянського виховання та прав людини
4.                Компетенстність у користуванні компьютером та іншими сучасними ІКТ.
5.                Посилене вивчення іноземних мов.
6.                Багатокультурність
7.                Задоволення освітніх потреб національних і етнічних меншин
8.                Вирівнювання освітніх шансів.
9.                Залучення споживачів освіти до планування і впровадження освітніх змін.
10.           Наближення підготовки вчитея до практики.
Проблеми якості освіти в Україні.
Сьогодні освітня політика України  спрямована на світовий ринок та формується з урахуванням інтеграційних процесів і наближення освітньої системи до європейських освітніх систем. В країнах Євросоюзу спростерігається три тенденції, які потребують загальної уваги:
1.                Демографічні зміни – зменшення учнів та вихід на пенсію викладачів.
2.                Професійна складова  шкільної освіти – компетенції.
3.                Тенденція до автономії шкіл.
В Україні проблеми перекликаються з Євросоюзом , але є і свої
Проблема 1. Урядування. Керування, а також відкритість та підзвітність освіти всіма зацікавленими сторонами.
Рекомендована стратегія : реструктуризувати урядування, керування  і запровадити механізми підзвітності.
Проблема 2. Ефективність використання ресурсів.
Рекомендована стратегія : розробити схеми, які дають змогу використовувати ресурси освіти ефективніше.
Проблема 3. Фінансування освітньої діяльності.
Рекомендована стратегія : домогтися, щоб процес фінансування освітніх установ забезпечував стабільність освітнього процесу, гарантувати якість і справедливість в отриманні освіти.
Проблема 4. Справедливість стосовно можливостей отримати освіту.
Рекомендована стратегія : долати бідність в Україні, забезпечуючи справедливий доступ до освіти.
Проблема 5. Вирівнювання якісних параметрів освіти відповідно основоположних засад нового суспільства та ринкової економіки.
Рекомендована стратегія :  пристосувати систему освітніх послуг  України до потреб ринкової економіки і принципів вікритого суспільства.




Використана література: Навчально-методичний посібник «Державне управління якістю освіти засобами моніторингу». Автори-укладачі: Швидун В.М., Швидун Л.Т.,Дніпропетровськ, 2011р

пʼятниця, 18 вересня 2015 р.

Педагогічне навантаження: нормативно-правові документи


Відповідно до Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VІІІ (із змінами):
— нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень [ст. 50).
— законодавством встановлюється скорочена тривалість робочого часу для окремих категорій працівників (учителів, лікарів та інших) (ст. 51).
— час початку і закінчення щоденної роботи (зміни) передбачається правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності у відповідності з законодавством (ст. 57).
Відповідно до статті 25 Закону України «Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 № 651-ХІУ (із змінами):
— педагогічне навантаження вчителя загальноосвітнього навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності — час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу (п. 1);
— педагогічне навантаження вчителя включає 18 навчальних годин протягом навчального тижня, що становлять тарифну ставку, а також інші види педагогічної діяльності у встановленому Законом співвідношенні до тарифної ставки (п. 1);
— педагогічне навантаження вихователя загальноосвітнього навчального закладу становить 30 годин, вихователя загальноосвітньої спеціальної школи (школи-інтернату) — 25 годин на тиждень, що становить тарифну ставку (п. 1);
— розподіл педагогічного навантаження у загальноосвітньому навчальному закладі здійснюється його керівником і затверджується відповідним органом управління освітою (п. 1);
— педагогічне навантаження вчителя загальноосвітнього навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності обсягом менше тарифної ставки, передбаченої частиною першою цієї статті, встановлюється тільки за його згодою (п. 2);
— перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю (п. 2).
Відповідно до пункту 18 Положення про навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад», «загальноосвітній навчальний заклад — дошкільний навчальний заклад», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 306 (із змінами), трудові відносини (призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників), педагогічне навантаження, інші види педагогічної діяльності визначаються законодавством про працю, освіту та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до пункту 81 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 778:
— обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу і затверджується у державних і комунальних закладах відповідним органом управління освітою, у приватних закладах — засновником (власником);
— обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника;
— перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
Відповідно до Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102 (із змінами):
— навчальне навантаження між вчителями, викладачами та іншими педагогічними працівниками розподіляється керівником установи за погодженням з профспілковим комітетом залежно від кількості годин, передбачених навчальними планами, наявності відповідних педагогічних кадрів та інших конкретних умов, що склались у закладі (п. 63);
— обсяг навчальної та іншої педагогічної роботи, яку може виконувати педагогічний працівник за основним місцем роботи, граничними розмірами не обмежується (п. 63);
— обсяг навчального навантаження педагогічним працівникам шкіл, шкіл-інтернатів (крім учителів вечірніх (змінних) середніх загальноосвітніх шкіл (класів) з очно-заочною формою навчання, заочних шкіл, а також учителів, що навчають дітей, які перебувають на тривалому лікуванні у лікарнях) і викладачам педучилищ визначається один раз на рік окремо по півріччях (п. 63);
— навчальне навантаження вчителів вечірніх (змінних) середніх загальноосвітніх шкіл (класів) з очно-заочною формою навчання, заочних шкіл, а також вчителів, що навчають дітей, які перебувають на тривалому лікуванні у лікарнях, визначається два рази на рік до початку першого та другого півріччя (п. 63);
— навчальне навантаження викладачам вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації та професійно-технічних навчальних закладів визначається один раз на рік до початку навчального року (п. 63);
— ставки заробітної плати (посадові оклади) вчителів, викладачів, вихователів та інших педагогічних працівників виплачуються(норма годин на ставку встановлена, виходячи з 6-денного режиму роботи) (п. 64):
• за 3 години педагогічної (викладацької) роботи на день (18 годин на тиждень): вчителям І-ХІ (XII) класів шкіл та шкіл-інтернатів усіх типів і найменувань; учителям трудового навчання 2-3 класів спеціальних шкіл для дітей та підлітків, які потребують особливих умов виховання; учителям-логопедам, учителям-дефектологам, практичним психологам спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів); викладачам і старшим викладачам педагогічних училищ; керівникам гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи, в тому числі організованих у закладах освіти на принципах самоокупності; учителям груп для занять з іноземної мови в початкових класах загальноосвітніх шкіл і в дошкільних закладах, що працюють на принципах самоокупності (пп. «а»);
• за 3 години викладацької роботи в середньому в день (720 годин на рік): викладачам та старшим викладачам вищих навчальних закладів І—II рівнів акредитації та професійно-технічних навчальних постійно діючих курсів, курсів по підготовці до вступу в вищі навчальні заклади І—II рівнів акредитації (пп. «б»);
• за 20 годин викладацької роботи на тиждень: завідуючим логопедичними пунктами, логопедам будинків дитини, вчителям-логопедам і вчителям-дефектологам у дошкільних навчальних закладах (пп. «в»);
• за 25 годин виховної роботи на тиждень: вихователям спеціальних навчально-виховних закладів (груп) для дітей і підлітків з вадами у фізичному чи розумовому розвитку (пп. «е»);
• за 5 годин педагогічної роботи в день (30 годин на тиждень): вихователям груп загального типу дошкільних навчальних закладів, вихователям, старшим вихователям шкіл-інтернатів, дитячих будинків, крім шкіл-інтернатів з поглибленим вивченням російської мови та посиленою військово-фізкультурною підготовкою, інтернатів, шкіл (груп) продовженого дня, установ охорони здоров’я, приймальників-розподільників для неповнолітніх, виховно-трудових колоній, спеціальних шкіл та спеціальних профтехучилищ для дітей і підлітків, які потребують особливих умов виховання, кімнат школяра при клубах, палацах культури, житлово-експлуатаційних організаціях, інструкторам фізкультури, інструкторам слухових кабінетів (пп. «є»); за 6 годин педагогічної роботи в день (36 годин на тиждень) вихователям-методистам дитячих дошкільних закладів, дитячих майданчиків, дитячих парків (пп. «ж»);
— ставки заробітної плати педагогічних працівників, перелічених у підпунктах «а»-«з» пункту 64 Інструкції, встановлюються виходячи із затрат робочого часу в астрономічних годинах (60 хвилин) (п. 64);
— короткі перерви, передбачені між уроками, заняттями, лекціями, є робочим часом педагогічного працівника (п. 64);
— тривалість уроків і перерв встановлюється відповідно до положення про навчальний заклад (п. 64);
— в навчальних планах шкіл усіх типів і найменувань, педучилищ, професійно-технічних навчальних закладів час на навчальні дисципліни визначається в академічних годинах (45 хвилин), крім перших класів шкіл, де навчаються діти шестирічного віку (35 хвилин) (п. 64);
— скорочення тривалості уроку не є підставою для зменшення норми часу, що передбачається на вивчення предмета, і не є підставою для зменшення норми часу для оплати в розрізі чверті, півріччя, року (п. 64);
— збільшення кількості уроків в зв’язку із зменшенням її тривалості не означає збільшення навчального навантаження, встановленого при тарифікації (п. 64);
— керівні працівники закладів освіти, керівники фізичного виховання центрів допризовної підготовки можуть вести викладацьку роботу чи заняття з гуртками в цьому закладі, але не більше 9 годин та тиждень (360 годин на рік), якщо вони по основній посаді отримують повний посадовий оклад (ставку) (п. 91);
— у сільській місцевості директори і їх заступники при відсутності вчителів або викладачів з відповідних предметів можуть вести викладацьку роботу в обсязі не більше 12 годин на тиждень (480 годин на рік) з дозволу відповідного органу управління освіти (п. 91);
— інші працівники закладів освіти можуть вести викладацьку роботу або заняття з гуртківцями у цьому ж закладі освіти, але в середньому не більше 2 годин (12 годин на тиждень, 480 годин на рік), якщо вони по основній роботі отримують повний посадовий оклад (ставку) (п. 91).
Відповідно до Типових правил внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти України від 20.12.1993 № 455 (із змінами):
— власник або уповноважений ним орган (керівник) закладу освіти зобов’язаний доводити до відома педагогічних працівників у кінці навчального року (до надання відпустки) педагогічне навантаження в наступному навчальному році (пп. «е» п. 20);
— в межах робочого дня педагогічні працівники закладу освіти повинні вести всі види навчально-методичної та науково-дослідницької роботи відповідно до посади, навчального плану і плану науково-дослідної роботи (п. 21);
— під час канікул, що не збігаються з черговою відпусткою, керівник закладу освіти залучає педагогічних працівників до педагогічної та організаційної роботи в межах часу, що не перевищує їх навчального навантаження до початку канікул (п. 25).
Відповідно до пункту 4.2 Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 № 732 (із змінами):
— кількість годин для організації індивідуального навчання відповідно до кількості предметів інваріантної частини навчального плану визначається наказом директора та затверджується відповідним органом управління освітою:
• 1-4-ті класи — 5 годин на тиждень на кожного учня;
• 5-9-ті класи — 8 годин на тиждень на кожного учня;
• 10-12-ті класи — 12 годин на тиждень на кожного учня за умови виконання вимог Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти;
— кількість годин для організації індивідуального навчання учнів, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, відповідно до кількості предметів інваріантної складової навчального плану за умови виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти та Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, визначається наказом директора навчального закладу, затверджується відповідним органом управління освітою і становить:
• 1-4-ті кл. — 10 год. на тиждень на кожного учня;
• 5-9-ті кл. — 14 год. на тиждень на кожного учня;
• 10-12-ті кл. — 16 год. на тиждень на кожного учня.
Відповідно до пункту 3.2 Положення про вечірню (змінну) школу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 04.07.2005 № 397 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 21.09.2011 № 1093], педагогічне навантаження та інші види діяльності, атестація педагогічних і керівних працівників визначаються законодавством України про освіту, працю, охорону здоров’я, іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням, статутом, правилами внутрішнього розпорядку вечірньої школи.
Відповідно до Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2011-2015 роки, зареєстрованої Міністерством праці та соціальної політики України 06.07.2011 за № 37:
— періоди, впродовж яких у навчальних закладах не здійснюється навчальний процес (освітня діяльність) у зв’язку із санітарно-епідеміологічними, кліматичними чи іншими, не залежними від працівників обставинами, є робочим часом педагогічних та інших працівників. У зазначений час працівники залучаються до навчально-виховної, організаційно-методичної, організаційно-педагогічної робіт відповідно до наказу керівника закладу в порядку, передбаченому колективним договором та правилами внутрішнього трудового розпорядку (п. 5.2.1);
— залучення учителів, які здійснюють індивідуальне навчання дітей за медичними показаннями, до виконання іншої організаційно-педагогічної роботи у канікулярний період здійснюється в межах кількості годин навчального навантаження, установленого при тарифікації до початку канікул (п. 5.2.2);
— тривалість робочого часу педагогічних працівників, залучених у період, що не збігається із щорічною оплачуваною відпусткою, на строк не більше одного місяця до роботи в оздоровчі табори з денним перебуванням дітей, що діють в канікулярний період у тій же місцевості на базі загальноосвітніх та інших навчальних закладів, не може перевищувати кількості годин, встановлених при тарифікації до початку такої роботи, чи при укладенні трудового договору (п. 5.2.3);
— залучення педагогічних працівників у канікулярний період, який не збігається з їх щорічною оплачуваною відпусткою, до роботи в оздоровчих таборах, розташованих в іншій місцевості, здійснюється лише за згодою працівників (п. 5.2.4);
— Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України рекомендує органам управління освітою, керівникам закладів та установ освіти і науки (п. 5.3):
• створювати умови для використання педагогічними працівниками вільних від навчальних занять та виконання іншої педагогічної роботи за розкладом окремих днів тижня з метою підвищення кваліфікації, самоосвіти, підготовки до занять тощо за межами навчального закладу (п. 5.3.1);
• при складанні розкладів навчальних занять уникати нераціональних витрат часу педагогічних працівників, які здійснюють викладацьку роботу, забезпечувати безперервну послідовність проведення уроків, навчальних занять, не допускати тривалих перерв між заняттями (так званих «вікон») (п. 5.3.2);
• визначати режим робочого часу науково-педагогічних працівників у межах 36-годинного робочого тижня з урахуванням виконання навчальної, організаційної, методичної, наукової робіт, передбачених індивідуальним планом (п. 5.3.3);
• регулювати режим виконання навчальної роботи розкладом навчальних занять. Визначати обсяг навчальної роботи для кожного викладача безпосередньо навчальним закладом з урахуванням кваліфікації працівника та профілю кафедри в межах не більше 900 годин у навчальному році. Забезпечити прозорість розподілу навчального навантаження (п. 5.3.4);
• здійснювати звільнення педагогічних та науково-педагогічних працівників у зв’язку із скороченням обсягу роботи тільки після закінчення навчального року (п. 5.3.5).
— Сторони Угоди рекомендують керівникам закладів та установ освіти і науки (п. 6.3):
• при встановленні вчителям, викладачам навчального навантаження на новий навчальний рік зберігати, як правило, його обсяг, а також дотримуватися принципу наступності роботи, викладання предметів у класах, групах (п. 6.3.1);
• установлювати педагогічним працівникам, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною, навчальне навантаження під час тарифікації на відповідний навчальний рік у обсязі не менше ставки. На період їх відпустки години навчального навантаження тимчасово передавати іншим вчителям, викладачам. Після закінчення відпустки забезпечувати педагогічним працівникам навантаження, встановлене при тарифікації на початок навчального року (п. 6.3.2);
• вживати заходів для забезпечення учителів, викладачів викладацькою роботою в обсязі не менше ставки заробітної плати. За відсутності такої можливості довантажувати їх до встановленої норми годин іншими видами навчально-виховної роботи (п. 6.3.3).
Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням» від 28.09.2012 № 1/9-694 педагогічне навантаження вихователязагальноосвітнього навчального закладу становить 30 годин.
Примітка.
Моніторинг нормативно-правових документів щодо педагогічного навантаження підготувала Тетяна Запорожець, головний спеціаліст відділу взаємодії з місцевими органами виконавчої влади та самоврядування Міністерства освіти і науки України.

ДЖЕРЕЛО: http://sterchezosh.ucoz.ua/blog/navantazhennja_vchiteliv_normativno_pravovi_dokumenti/2013-03-29-95  

понеділок, 24 серпня 2015 р.

Кабінет географії. Нормативно-правова база


ПЕРЕЛІК
НЕОБХІДНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ У КАБІНЕТІ ГЕОГРАФІЇ

І. Загальна нормативно-правова база
1.Закон України Про освіту
2.Закон України Про загальну середню освіту
3.Державний стандарт базової і повної середньої освіти
4.Проект ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної середньої освіти-2011
5.Національна доктрина розвитку освіти
6.Конвенція про права дитини
7.Типові правила внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних заходів України
8.Загальні правила поведінки учнів під час навчально-виховного процесу у ЗНЗ України
9.Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу
ІІ. Документація кабінету
1.Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів
2.АКТ введення в експлуатацію кабінету географії
3.Протоколи та акти вимірювань електробезпеки та перевірки заземлення кабінету географії
4.АКТ-дозвіл на проведення занять у кабінеті географії у поточному році
5.Базовий перелік засобів навчання та обладнання кабінету географії
6.Про затвердження Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей
7.Про затвердження Змін до Інструкції з інвентаризації основних засобів
8.Інвентарна книга кабінету географії
9.Матеріальна книга кабінету географії
10.Про інноваційну діяльність
11.Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
12.Книга обліку стану навчально-методичного забезпечення кабінету географії
13.Паспорт забезпеченості кабінету географії
14.Паспорт кабінету географії
15.Графік роботи кабінету географії
16.План роботи кабінету географії на поточний рік-Зразок
17.Перспективний план кабінету географії на 3-5 років-Зразок
18.Положення про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу
19.Список учнів які знаходяться на диспансерному обліку, підготовлений медичним робітником школи
20.Копія наказу по школі про призначення завідуючого кабінетом географії.
ІІІ. Санітарно-гігієнічні вимоги
1.Державні санітарні правила і норми влаштування кабінетів - ДСанПіН 5.5.2.008-01
2.Вимоги до обладнання кабінету географії - рекомендації
3.Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів - ДНАОП 0.00-1.21-98
4.Правила користування електричною енергією
ІV. Техніка безпеки та охорона праці
1.Типового положення про службу охорони праці - НПАОП 0.00-4.35-04
2.Типове положення про навчання з питань охорони праці - НПАОП 0.00-4.12-05
3.Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах
4.Положення про порядок розслідування нещасних випадків у кабінеті географії
5.Акт про нещасний випадок з учнем у кабінеті географії
6.Журнал реєстрації нещасних випадків у кабінеті географії
7.Правила пожежної безпеки для закладів у кабінеті географії
8.Типове положення про спеціальне навчання з питань пожежної безпеки
9.Положення про розробку інструкцій з охорони праці - ДНАОП 0.00-4.15-98
10.Посадова інструкція учителя
11.Посадова інструкція завідуючого кабінетом географії
12.Посадова інструкція лаборанта
13.Посадова інструкція-керівник гуртка
14.Інструкція з охорони праці на робочому місці для вчителя
15.Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу у кабінетах (лабораторіях) загальноосвітніх навчальних закладів
16.Інструкція з охорони праці під час проведення навчальних занять у кабінеті географії
17.Орієнтовний перелік питань вступного інструктажу з ОБЖ для учнів
18.Журнал реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці у кабінеті географії
19.Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці у кабінеті географії
20.Інструкція з пожежної безпеки в кабінеті географії
21.Журнал реєстрації протипожежного інструктажу у кабінеті географії
22.Інструкція користування вогнегасником
23.Інструкція з електробезпеки у кабінеті географії
24.Інструкції з ПМД при ураженні електрострумом у кабінеті географії
25.Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів
26.Інструкція з охорони праці при проведенні екскурсії з географії
27.Інструкція надання першої медичної допомоги при одержанні травм у кабінеті географії
28.Вміст аптечки першої допомоги у кабінеті географії
29.Граничні норми піднімання і переміщення важких речей неповнолітніми
30.Положення про адміністративно-громадський контроль з охорони праці у навчальному закладі
31.Журнал обліку проведення адміністративно-громадського контролю у кабінеті географії
32.Порядок дій при виникненні пожежі у кабінеті географії
33.Схема Евакуації з кабінету географії
34.План евакуації у випадку аварійних ситуацій у кабінеті географії
35.Норми первинних засобів пожежогасіння у кабінеті
36.Посвідчення про перевірку знань з Охорони праці
37.Стенд з охорони праці з розміщенням основних документів у кабінеті географії
V. Навчально-методичне забезпечення кабінету
1.Методичні рекомендації щодо вивчення географії на 2011/2012 н.р.
2.Перелік посібників з географії, економіки, на 2011/2012 н.р.
3.Про затвердження Порядку надання навчальній літературі грифу МОН
4.Програми з географії
5.Календарне планування з географії 6-11 класи
6.Поурочні плани-конспекти з географії (окремі зразки)
7.Підручники з географії 
8.Посібники з географії
9.Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень
10.Критерії оцінювання навчальних досягнень з географії
11.Про обсяг і характер домашніх завдань учнів
12.Про подолання проявів бюрократизму в освіті
13.Інструкція з ведення класного журналу
14.Науково-методичні і науково-популярні журнали з географії
15.Матеріали педагогічного досвіду з географії
16.Розробки уроків та позаурочних заходів з географії
17.Інструкції до практичних та лабораторних робіт з географії
18.Тематична картотека засобів навчання і навчального обладнання з географії
19.Матеріали до атестації
20.Стенди постійної і змінної експозиції, таблиці

Стенди
Постійної експозиції
•Державна символіка
•Портрети видатних вчених галузі
•Правила поведінки учнів у кабінеті
•Розклад роботи кабінету
•Правила безпеки життєдіяльності
•Правила протипожежної безпеки
•Основні етапи розвитку галузі з обов’язковим виділенням здобутків української науки
•Довідкові матеріали (у вигляді плакатів, таблиць)
Змінної експозиції
•Матеріали до тем, що вивчаються
•Матеріали про вчених
•Матеріали про новітні розробки у галузі
•Результати експериментальної і дослідницької роботи учнів
•Кращі роботи учнів
•(матеріали експозицій змінюються під час переходу до вивчення нової теми)
21.Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів (Лист Міністерства освіти і науки України від 29.10.07 № 1/9-651)
22.НАКАЗ-17.05.2005 N 297-Про подолання проявів бюрократизму в освіті
23.MON_496_08-Інструкція з ведення класного журналу
24.Щодо організації навчально-виховного процесу у 20112012 навчальному році
VI. Оплата праці
1.Інструкція про порядок нарахування заробітної плати
2.Оплата заміни
3.Інструкція про розподіл учнів на групи для занять
VII. Позаштатні ситуації
Порядок надання першої допомоги у кабінеті географії
VІІІ. Контроль
Атестаційний лист навчального кабінету  географії

_____________________


Посилання на джерело: http://schoolsribnoe.at.ua/load/kabineti/6  

Руаль Амундсен - великий мандрівник та видатна людина.